Keuzestress

18 augustus 2015

Moest wel even grinniken om deze Loesje.

Vandaag weer lekker gewerkt met mijn business coach Yvon. Zij helpt mij met nichen: je doelgroep kiezen.

En dat is best een proces, want er zijn meerdere doelgroepen waar ik hele mooie trainingen voor zou kunnen ontwerpen en waar ik graag mee zou willen werken en als ik dan voor één doelgroep kies, mis ik dan niet heel veel andere mensen die ook van mijn trainingen kunnen profiteren? De twijfel van menig beginnend ondernemer als ik de verhalen op internet mag geloven.

Ik kan er bijna een eigen Loesje op schrijven:

Keuzestress voor de startende ondernemer:

Heb je eindelijk een duidelijk plan, past dat weer bij te veel doelgroepen

En toch, een keuze maken geeft focus:

Ik merk dat sinds ik voor mijn doelgroep heb gekozen (secretaresses en management ondersteunend personeel) dat het begint te stromen. Er schieten mij ineens allemaal leuke ideeën te binnen. Ik voel me creatief en ik ben hartstikke lekker bezig.

En het schijnt echt zo te werken dat wanneer mensen zich aangesproken voelen door jouw verhaal, dat ze graag bij je komen omdat jij qua persoonlijkheid en de inhoud bij hen past, nog even los van of zij in jouw doelgroep passen. Het gaat om authentiek zijn en keuzes durven maken. Daarbij vertrouw ik dan maar op alles wat ik over dit onderwerp leer, op mijn intuitie en op mijn business coach.

Ik ben in ieder geval heel blij met de positieve flow waar ik in zit. Ik focus op mijn doelgroep en laat het lekker stromen en iedereen is van harte welkom.